About Me

Fotoğrafım
Anime bağımlısı, minecraft zararlısı gereksiz organizma...

Selamlar sevgili Ne Diyom Lan Ben? okurları...

Bugün ilk yazacağım yazıda sitemizin genel olarak konu alacağı şeyi, yani animleri konu alacağız.

"Anime nedir? Yenilir mi? Nasıl bir şeydir?" diye sormanıza gerek yok bütün her şeyi açıklayacağım. Açıklanmayan hiçbir şey kalmayacak...

Anime nedir?
Şimdi animeleri şöyle açıklayalım. Halk dilinde "Japon çizgi filmi" denilen şeylerdir animeler. Ama buraya dikkat! Kabaca anime "Japon çizgi film SANATI"dır. "Sanatı" kelimesini vurguladım çünkü bu Dünya'da sadece bir kaç ülkenin kabul etmemiş olduğu (biri de Türkiye) bir sanat. Çokuklar için Beyblade gibi animeler olabileceği gibi, büyükler için de animeler vardır. Zaten bakarsanız çoğu animenin PG-13 (13 yaş sınırı) ibaresine sahip olduğunu görürsünüz.

Anime'nin tarihçesi
Bu yazıyı anime'nin ne olduğu hakkında bilgisi olmayan insanlar için yazdığımdan fazla kafanızı karıştıtmadan kısa keserek anlatıyorum. II. Dünya Savaşı sonrasında Osamu Tezuka, Disney'in çizgi filmlerinden etkilenip kendi kısa animasyonlarını yapmaya başladı. Osamu Tezuka'nın izinden gidenlerle birlikte anime akımı oluştu...

Yeni başlayacaklara pirofüsürden tavsiyeler
1. Saçma düşünceleri bırakın!: Animeci olmak istiyorsanız ilk önce "Animeler çocuk işidir" düşüncesini aklınızdan çıkartın!
2. Çevrenize kulak asmayın!: Sizi anime izlerken görüp te "O ne lan bu yaşta çizgi film mi seyrediyon" diye başlayan laflara kulak asmayın. Eğer asarsanız zaten animeyi otomatikman bırakmış olursunuz. Anime izlememek onların kaybı...
3. Birkaç animeci arkadaş edinin: Burası çok önemli. Çünkü bir yerden sonra asosyal olabilirsiniz. Facebook'ta beni eklerseniz size animeci arkadaşlar önerebilirim. Tabii yakınınızda animeci arkadaşlarınız da olmalı. "İyi de benim yakınımda animeci yok ki" diyorsanız bir sonraki madde özellikle sizin için...
4. Anime buluşmalarına, etkinliklerine katılın: Anime buluşmaları, animecilerin sosyalleşmek için bir numaralı fırsatlarıdır. Eğer animeci arkadaşım yok diyorsanız bu buluşmalar size ilaç gibi gelebilir.
5. Cosplay Yapın: Tamam bu pek şart değil. Çünkü cosplay yapabilen var yapamayan var (3 aylık çalışmamı ToruCon'a yatırıyom lan TT.TT).

Evet kısaca sizi animeciliğe hazırladım. Daha fazla sorunuz varsa Facebook adresimden beni dürtebilir, Twitter'da beni tivitleyebilir, Formspring'te soru yağmuruna tutabilir, hiç olmadı mail atabilirsiniz.

Ben müsadenizle kaçıyorum iyi günler :3...

This entry was posted in Bookmark the rel='bookmark'>permalink.

2 yorum:

muskoxworld dedi ki...

Tezuka öyle başlamadı aslında... Bak bende herifin ansiklopedisi var, bir ara buluşalım, Tezuka'nın derinliklerine ineriz beraber...

Adsız dedi ki...

Bloğunuzdaki bilgiler ilgimizi çekiyor ve verdiğiniz bilgiler arkadaşlarımızla paylaşıyoruz. İş hukuku avukatı olarak sitenizin takipçisiyiz.

Yorum Gönder

Browse by Topic